VIGYÁZAT HERPESZVESZÉLY !!!

A vírusok közül a herpesvírus okoz leggyakrabban szájbetegséget. A kórokozóval való első találkozás után nem tűnik el a szervezetből, hanem a sejteken belül marad.A tünetek ismételt jelentkezését különböző provokáló tényezők idézik elő. Fertőző betegség, láz, stressz, gyomorrontás, menstruáció, napozás, fogorvosi kezelés is kiválthat herpeszt.
A betegség lefolyása három szakaszban zajlik.

1.A vírus nyugalmi állapotban.
2.Égő, viszkető, bizsergő érzés ahol a herpesz kialakul, az ajkak környékén.
3.Apró, összefolyó hólyagcsák, melyeket gyulladásos udvar vesz körül.Ezekben folyadék található, melyek kifakadnak és fekély keletkezik. Pár nap múlva beszáradnak és heg nélkül gyógyulnak. A szájon belül is lehetnek eróziók. Láz, nyirokcsomó-duzzanat nem jellemző.

GYÓGYÍTÁS

Bár spontán gyógyul ( kb. 6-10 nap), de sokszor nagyon fájdalmas, ezért érdemes lerövidíteni,
illetve a tüneteket enyhíteni!
A különböző antivirális szerek ( ecsetelők, krémek ) a viszkető, bizsergő stádiumban még megakadályozzák a továbbfejlődést. Recept nélkül is kapható már olyan készítmény, amely aciklovírt tartalmaz. Ez a speciális ellenanyag bejut a vírussal fertőzött sejtbe és a szaporodást gátolja. Nagy sikerrel alkalmazható laser terápia, és néha szükség lehet fájdalomcsillapítóra is.
Rendkívül fontos a góctalanítás, jó táplálkozás és az immunrendszer erősítése.
A herpesz fertőző betegség, ezért ilyenkor fokozottabban figyeljünk a higiéniára (evőeszközök, fogkefe stb.) ! Ha nincs szükség sürgős fogorvosi beavatkozásra, halasszuk el a kezelést!